System identyfikacji wizualnej Muzeum

    Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie już od ponad roku przechodzi intensywne zmiany. Jesteśmy instytucją, która zajmuje się popularyzacją historii o początkach państwa polskiego i robimy to na różne sposoby, by dotrzeć do jak największej liczby odbiorców.

Zgodnie z tą myślą stworzyliśmy nową stronę internetową - kolorową, przejrzystą i uwzględniającą najnowsze trendy. Wiedzę o początkach naszej państwowości popularyzujemy także w mediach społecznościowych, głównie na Facebook'u - poprzez świeże grafiki, gify i rysunku satyryczne. Sprawnie działamy także na Instagramie skupiając się na pokazywaniu naszej codziennej pracy "od kuchni".

Nasza nowa identyfikacja wizualna została stworzona tak, by odzwierciedlić nasze spojrzenie na historię. Nasze zabytki i tematy, które poruszamy różnego rodzaju wystawami traktują nierzadko o kwestiach poważnych i są mocno historyczne. Identyfikacja graficzna, którą zaproponowała nam firma BETTERANDMORE odrazu przypadła nam do gustu, ponieważ spełniała wszystkie nasze warunki. Poprzez połączenie prostej grafiki z najważniejszą dla nas rzeczą - eksponatem - uzyskaliśmy efekt nowoczesny, przystępny i bardzo interesujący.

Całe założenie SIW opiera się właśnie na zabytkach, którym towarzyszy nierzadko bardzo błyskotliwa i zabawna grafika. Łączymy współczesność z przeszłością w sposób bardzo przyjazny i w zgodzie z myślą, że MUZEUM JEST DLA LUDZI!

Graficy chętnie wykorzystali przy projektowaniu różnego rodzaju gadżetów motywy zwierzęce i roślinne, które widnieją na kaflach gotyckich i renesansowych. Jesteśmy z tego bardzo zadowoleni, ponieważ nasza kolekcja jest jednym z niewielu na świecie tak ogromnym zbiorem.

Wiele z zaproponowanych rozwiązań graficznych zdąrzyliśmy już wdrożyć, ale nadal pracujemy nad ideałem, do którego dąrzymy i który został nam zaproponowany przez grafików.

Graficy zadbali także o ekonomię projektowania graficznego, ponieważ plakaty oraz ulotki opierają się na bardzo prostych zasadach i dzięki temu niektóre z projektów możemy wykonywać samodzielnie, oszczędzając w ten sposób.

   
       
   
     
 

 

 

Bardzo ciekawym rozwiązaniem są także tzw. "chmurki", które służą do animowania niektórych postaci, czy zabytków. W ten sposób możemy uzyskać efekt jakby eksponaty coś mówiły - szczególnie dobrze sprawdza się to przy naszych biletach. Zwiedzający może zatrzymać bilet z ciekawostkami, które na nim prezentujemy.
 

             


 

 

   

Dużym zainteresowaniem cieszą się także nasze muzealne gadżety - są one skierowane także dla ludzi młodych, którzy świetnie reagują na naszą identyfikacje wizualną.